האזינו • מרגי: אם בעיית הסמינרים לא תיפתר – נטפל בזה בכנסת

    אהרן ברקוביץ No Comments on האזינו • מרגי: אם בעיית הסמינרים לא תיפתר – נטפל בזה בכנסת
    15:40
    09.05.24
    אבי יעקב No Comments on בסניף החדש של רמי לוי מהדרין בית שמש כבר ביקרתם?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אומר השבוע בראיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית כי הוא מקווה שההסכמים הקואליציונים שנחתמו יקויימו עד הפסיק האחרון שבהם.

    עוד מוסיף מרגי כי ראש הממשלה אמור להתייצב ולגשר בכל רגע של משבר בתוך בקואליציה ולכבד כל הסכם. הוא תינה את צערו על כך שבכל פעם שיש משבר בתוך הקואליציה ראש הממשלה שותק בתחילת המשבר ורק בסוף מתערב.

    "בכל פעם שיש אישור תקציב נושא הציבור החרדי עולה לכותרות כאילו הציבור החרדי הוא הנהנה היחידי מהתקציב, צריך להפסיק את זה" אמר.

    בענין ההחלטה להטיל מס הכנסה לרבנים המקבלים אנשים לעצה וברכה, אמר יו"ר וועדת החינוך כי "המקובלים לא נותנים ברכות כשירות או כעבודה אלא כשליחות והמתברכים נותנים סכום כסף כאות הוקרה ותרומה למוסדות של אותם מקובלים". הוא הטעים כי "שוחחתי עם שר הדתות חה"כ דוד אזולאי שתמך בעמדה והוא הבהיר כי הוא אינו יכול לקרוא לאנשים לצאת כנגד רשות המיסים".

    מרגי הזכיר כי אותם רבנים אינם כפופים לממסד הרבני ואינם תחת משרד הדתות."זה קשור רק לרשות המיסים ולשר הדתות אין מה לומר בנושא הזה".

    על מינוי הדיינים מעריך מרגי כי גם הפעם תהיה חלוקה שווה של שליש מהמינויים ליהדות התורה שליש מהמינויים לש"ס ושליש מהמינויים לבית היהודי. ובין השאר גם ייצוג לרבני צוהר

    בנושא בעיית קבלת התלמידות לסמינרים בשנת הלימודים הבאה אומר מרגי כי הוא נמנע עד עכשיו מלהעלות את הנושא אך "אם תעלה זעקתם של התלמידות לא נהסס להעלות דיון נוקב בוועדת החינוך בכנסת".

    בעניין הגננות החרדיות העומדות לפני פיטורים בשנת הלימודים הבאה אומר מרגי כי עומדת לגננות הזכות בדיני העבודה. עוד סיפר מרגי כי דאג לכך שהסייעות הרפואיות שאינם כלולות בתוך ההסכם הקיבוצי צורפו להסכם הקיבוצי של שאר הסייעות.

    האזינו לשיחה המלאה



    0 תגובות